söndag 17 januari 2010

17 jan - något positivt!

Bästaste Elliot har som bekant tyvärr fått allergi (av någon outgrundlig anledning vill mina fingrar gärna skriva allergi med ett stort A, ajabaja!), det är inget roligt och det kommer kräva tålamod och engagemang. Men jag kommer absolut inte ge mig, och det gäller min familj också! Det är bara att kämpa!

Men nu till det positiva. Sedan i måndags så har Elliot fått antihistamin, för att dämpa den värsta klådan, veterinären trodde inte att antihistaminet skulle ha någon bra verkan, den har tydligen oftast inte det, det brukar vara bättre med kortison, men av andra anledningar kan Elliot inte ta kortison just nu. Så han blir behandlad med antihistamin, och jag har märkt att han kliar sig mindre! Elliot tycks faktiskt ha mycket mindre klåda nu! Det om något är positivt!
Keep up the good work!

Nu ska jag kika på en film och Elliot.. jaa, han har redan sagt godnatt.

Inga kommentarer: