torsdag 14 januari 2010

14 jan - de senaste dagarna..

.. har jag varit upptagen med mycket viktiga åtaganden skulle man kunna säga. Jag har lånat bil så att jag kunnat åka och hälsa på min älskade vän Milis. V.I.F, very important friend.
Det har varit trevligt. Var och hälsade på Milis både tisdag och onsdag, kommit hem ganska sent på kvällen (läs; natten host host) och då har det inte funnits energi för att starta datorn och blogga om dagen. Idag har jag varit med bilen till farfar, och farfar skjutsade hem mig. Alltid lika roligt med vansinnesåktur! Riktigt så farligt var det väl inte, men det märks att farfar har åldern emot sig. Var skönt att komma hem efter det! Tyvärr har jag varit tvungen att ligga och vila iprincip hela eftermiddagen. Har aldrig varit med om hemskare mensvärk, plus att jag har åkt på förkylning också! Toppen! Men det som inte dödar det härdar..

Var som jag nämnt tidigare hos veterinären med Elliot i måndags, Det blev strul med försäkringsbolaget så det slutade med att jag åkte från veterinären utan att betala någon räkning, skulle få en faktura hemskickad i stället. Fick den igår och den var minst sagt intressant. Fortsättning följer..

I morgon blir det födelsedagsmiddag! Ska bli spännande o se vad man får för gott! Nu ska jag ut med en slö Elliot, han ligger och sover i soffan, där han egentligen inte ska vara, det enda stället som vore bra för honom just nu är att vara ute, där finns det inga kvalster som kan förstöra hans välmående, dock är det ju kallt. Stackarn. Vi ska fixa det här! Vi SKA klara det här!

"en lyckad atopibehandling kräver en motiverad ägare"

Så sant så, och vi SKA verkligen klara det här!

På många sätt och vis har det här varit en jobbig dag, men det är en glädjens dag också. Tack, tack och åter tack!!

Inga kommentarer: