torsdag 14 januari 2010

14 jan - Tålamod

Tålamod, ibland är det en väldigt svår sak att behärska. Jag vill att saker och ting ska hända på en gång, jag manglar mig mer än gärna fram för att komma till mitt mål, I min iver att komma till mitt mål, min slutdestination kan det hända att jag kör över och sårar människor. "So what??" tänker jag i min absolut beslutsammaste iver att få det jag så desperat vill ha. När jag väl fått det jag vill ha, eller nått det mål jag sökt, blir jag förbannat nöjd och jag har världens leende på läpparna. Jag är "herren på täppan" och ingen kan slå mig, ingen kan komma åt mig. Eller så känner jag mig finurligt nöjd. Det kan handla om en sådan skitsak som att komma före en människa i bankomatkön!

Så lustigt. Så löjligt. Men ibland är det så, ibland har jag inget tålamod what so ever och jag vill bara ha saker och ting avklarade, spelar ingen roll hur många som blir "trampade på tårna" i min framfart. Men självklart... Eftersom jag är en betänksam människa, så trampar jag inte folk på tårna medvetet.

Inga kommentarer: