onsdag 12 augusti 2009

12 aug - helt väck!

I natt var jag nog helt väck! Nattpatrullen fick en ny bil i går, En kombi golf.. Ganska snygg bil ändå, och skön att köra.. MED ALKOLÅS! haha. och det var min tur att köra. Blev ganska nervös när det kom fram att jag skulle blåsa!! haha, inte på grund av att jag druckit alkoholhaltiga drycker, (vilket jag absolut INTE hade gjort!) utan för att jag aldrig blåst i alkolås-mätare. min kollega visste inte riktigt heller hur man skulle göra. Som tur var fanns instruktioner på hur man skulle göra!

1. Uppvärmning.. Vänta..
2. Blås (utan sug)
3. blåååååååser ( 1 liter luft)
4. Godkänt!
5. Trevlig resa!

Tack så mycket! (Tycker att det där med att "blås, utan sug" lät jävligt dumt haha). Första försöket gick inte bra, fick göra en andra gång, antagligen för att jag blåste för sakta. Men andra försöket klarade jag galant! Sen fick man bara blåsa en 10 gånger den natten pga att om bilen var avstängd längre än en halvtimme så gick startspärren igång.. RÖRIGT när man har mycket att göra! och när man får akuta larm! Jaja, det är i alla fall bra med alkolås!

Ska nämna en rolig incident också. En sån tyyypiskt Maria sak att göra när jag är så flum trött om nätterna, dock var inte klockan mycket, strax efter 2 så får vi ett larm, inget allvarligt och jag sätter mig i bilen, får godkänt av alkolåset, jag hade parkerat lite galet (fickparkerat) så jag stod liiite för nära bilen framför mig, så jag tänkte att nu ska jag ha koll på det här, och lägger i backen, och går upp i dragläge.. Men INGENTING händer.. och jag prövar med dragläge igen, tänker " vafan jag kommer ju iiiiingenstans!!!" och ser antagligen ut som det frågetecken jag kände att jag var. För att i nästa sekund förstå att jag inte ens STARTAT bilen!! PINSAMT! Men så är det när man jobbar nätter.. I bland funkar ingenting! och då är det tur att man har en kollega som kan påminna en om att man bland annat måste starta bilen för att komma någonvart! HAHA.

Nu måste jag jobbigt nog gå ner till Hemköp och handla, för jag glömde typ hälften när jag var där igår!! Sen blir det jobb igen från och med klockan 21-07!!¨

PoK!

Inga kommentarer: