söndag 23 augusti 2009

23 aug - underbar känsla

Gick av jobbet i morse, har nu gjort mina tre sista nätter på nattpatrullen. Men jag hoppas och tror att det kan bli några tillfällen då jag får hoppa in som vikarie.

Det var vackert i morse när jag gick av jobbet, klockan 7 på morgonen och man kunde nästan ana lite höst i luften, fräsh luft och färgstarka kontraster mellan den blå himmelen, den vackert gula solen som precis börjat värma och det än så länge gröna på marken, med lite gul och orange färgade blad på träden här och där. Kråkor skuttade överallt i hopp om att få tag i bortkastade Mcdonalds papper med liiiiite smulor i. Kråkorna behövde sannerligen inte leta länge, för efter helgens krogrundor och fylleätande fanns det gott om skräp både i och runtomkring soptunnorna.

Underbar känsla att gå hem från jobbet, men jag hade bråttom, ingen riktig ro att slappna av, jag ville hem och sova! från 7 till 11.30 var min tanke. För då har jag goda chanser att somna vid en rimlig tid på kvällen. Men det sket sig, jag vaknade 15.30!! Fasen också! Jag måste ha varit så trött att jag stängt av larmet på mobilen utan att tänka på att ställa fram den 30 minuter eller så. Så nu är jag ganska övertygad om att jag kommer vara sömnlös i natt.

Men förhoppningsvis ordnar det sig, jag vill till Mammi nuuuuu! Hämta upp Elliot hos anabanana och sen åka till mamma. Enligt väderprognosen ska det bli vackert väder i morgon, då vill jag vara hos mamma och njuuuta.

Inga kommentarer: