söndag 9 augusti 2009

8 augusti - Göteborg

Åh vilken dag! Vaknade av att min bror ringde mig omkring halv 10 i förmiddags, Det var dags att gå upp för att åka till Göteborg! Min morbror skulle till Ullevi och kolla på Madonna.. Det ville inte jag och Lillebror så vi bestämde oss för att gå runt i Göteborg och kanske en sväng på Liseberg.

Efter att Morbror Göran gått iväg till Ullevi bestämde jag och Lillebror oss för att gå till Liseberg! Mycket att kolla på där eftersom jag aldrig varit på Liseberg förrut (vad jag kan minnas). Det var mysigt där! Vi gick omkring och kollade in det mesta där, hade funderingar på om vi skulle ge oss på någon bergochdalbana... Men eftersom att jag inte alls tycker om bergochdalbanor eller dylikt så struntade vi TOTALT i det! haha.. Vi funderade i stället om vi skulle åka den där vattensaken, som man sitter i en "stock" och åker runt på vatten... Meeen även där backade vi, för man blir alldeles för blöt av den åkturen, så vi var torra och struntade i alla åkdon! haha. Blir förhoppningsvis Göteborg och Liseberg fler gånger! Vi gick i stället och spelade på de där "lycko-spelen" i tron eller snarare i förhoppning om att vinna en 2 kg choklad kaka! Men vi fick våra förhoppningar grusade.. vilket egentligen var detsamma.

Nu är klockan kvart i 1 på morgonen och jag sitter i bilen, i baksätet och bloggar. Jag får utstå min morbrors musik som inte alls är speciellt bra faktiskt. Tysk musik är inte min stil!

Jag tror att jag ska försöka sova en stund, kunde inte somna förrens klockan var 6 i går morse.. En nackdel med att jobba nätter, kroppen ställer in sig på att vara vaken.. Har ont i nacken så det blir nog ett par smärtstillande också..

Godnatt sov gott.

Inga kommentarer: