onsdag 19 augusti 2009

19 augusti - huvudvärk + Elliot bus!

Har haft ont i huvudet nästan hela dagen. Suck. Kan bero på att jag knappt druckit något idag, eller, när jag väl fick huvudvärken började jag dricka mer vätska, men då var det väl försent, för huvudvärken har inte släppt... Kanske är något annat än vätskebrist? Sånt har jag inte tid med!

Har en väldigt trött Elliot här brevid mig, och som för det mesta ligger han i sin älskade vilostol! Har precis varit ute med honom en sista gång för idag och det första han gör är att resa ragg och börja morra! Måste vara något som luktar på utegården här, för så reagerade han när mamma släppte av oss på utegården tidigare idag..

tidigare idag så hjälpte jag mamma att städa ur lite skräp från hennes källare, mycket skräp som samlats där efter alla år, och tänk att man har en förmåga att ta med sig skräpet när man flyttar!! Tänk att man flyttar med sig skräpet! vilken tanke och vilken dum handling! haha.

Nåja, jag och mamma hade i alla fall tänkt att vi skulle slänga allt skräp vid björnhyttans avfallsstation, så vi lånade morbror bengans släpkärra och började slita. När vi kom till björnhyttans avfallsstation så hade dom stängt! 10 minuter innan vi kom dit!! Vi hade av någon anledning fått för oss att de stängde klockan 18! Men det var tydligen bara tisdagar de hade öppet så länge! Bara så ni vet!


Efter det så gav vi upp, luften gick ur både mig och mamma. Vi tog en paus på altanen, efter det skjutsade mamma in mig och Elliot till stan. Även Elliot var helt slut efter att ha busat som en tok ute på gården i dag med en Lokaflaska!
tidigare i kväll fick jag och Elliot besök av syster Sofia. Det var trevligt, vi såg på film och pratade lite strunt, sen åkte hon till nyhammar. I morgon åker hon tillbaka till Kalmar. Kommer sakna henne! Men om ungefär en månad åker jag ner och hälsar på henne. Då blir det jag och Elliot som tågluffar ner till Kalmar! haha..
Nu är det snart läggdags.
Ska bara dona klart lite här sen soooova!
Godnatt.

Inga kommentarer: