torsdag 20 augusti 2009

20 aug - coundown + röntgen

Countdown!

Dags för mina 3 sista nätter nu, med start denna natt. Känns lite tråkigt, jag vill gärna fortsätta jobba där! Trevliga kollegor och ett spännande jobb, kanske låter konstigt att jag tycker att det är spännande att jobba på hemtjänsten. Men det är faktiskt så att varje gång larmtelefonen ringer så kan det vara VAD SOM HELST! Man ska inte bli chockad över något egentligen. Och larmet som innefattar "vad som helst" kräver kunskap och att man kan finna lösningar som passar till situationen.

Har varit med Mammi till röntgen idag. Som jag skrev i ett tidigare inlägg har min mor ramlat för ett tag sen, hon gjorde sig illa i handen/tummen, och det har inte gått över än så det var dags för ett läkarbesök vilket resulterade i remiss till röntgen. Det visar sig om det är någon skada på skelettet. Stackars söta mammi! Efter det åkte vi hem till mig, mamma hämtade Elliot som var skitglad över att vi kom hem igen!

Nu måste jag laga lite mat och sen vila innan jobb 21-07! 2:a natten den här veckan! Spännande, VAD som komma skall! Ha det så bra folk!

Hejdå!

Inga kommentarer: