lördag 15 augusti 2009

15 aug - som vanligt min första lediga natt...

Som vanligt min första lediga natt kan jag inte sova. Suck! Jag är trött men kan inte somna. Har förövrigt haft en skön dag. Har bara gjort det som fallit mig in. Åkte med lillebror och morbror till Mammi. De hade varit i Borlänge och var vänliga nog att plocka upp mig efter vägen.

Väl hos mammi fick jag ett glatt välkomnande. Elliot stod på bakbenen och viftade med framtassarna så där underbart som han brukar göra. Men nu var det något mer frenetiskt, antagligen för att han fått vara själv ett tag när lillebror och morbror varit i borlänge... Så Elliot var helt tokigt glad över att se mig! Blev en hel del bus och springandes runt gården, så han fick springa av sig lite tokigheter. Blev en ganska långsam väntan på att mammi skulle komma hem från jobbet, troligtvis för att jag var trött. Men när mammi kom hem efter 17.00 tiden så blev jag piggare. Mår bra av att träffa mamma. Hon är min stöttepelare och bästa vän.

Jag tycker absolut inte att det är löjligt att ha sin mor som bästa vän. Mamma och jag vet precis vart vi har varandra och jag kan prata med mamma om allt. Hon vet iprincip allt om mig och det känns faktiskt bra. För henne behöver jag inte dölja något.. Inte för att jag egentligen har något att dölja (jag är mån om det som är MITT.), men ibland känns det skönt att inte behöva klistra på ett leende för att "dölja" något annat.

Nej. nu är det verkligen läggdags.. innan jag snurrar in mig i mitt ord-skrivande och totalt förvirrar både mig och de som läser det här.. Haha.
Godnatt.

Inga kommentarer: