fredag 7 augusti 2009

7 aug - Helg efter 4 nätter!

Äntligen helg. Har jobbat 4 nätter och det känns förbaskat bra att äntligen få vara hemma några nätter! En paus från blöjbyten, lyftteknik och spydigheter! Efter att ha jobbat 4 nätter blir man trött på alla spydigheter man fått utstå. Att jobba inom hemtjänsten är INTE det lättaste.

Jag fick höra häromdagen att mitt jobb inte är farligt. Och min första känsla var irritation. Mitt jobb kanske inte är farligt på ett direkt sätt, men inom nattpatrullen är vi 2 stycken som jobbar, det är bara vi 2 och så har vi en bil. Vi åker runt till ALLA som larmar inom vårat område i Ludvika, i bland samarbetar vi med de 2 övriga nattpatrullerna i Ludvika/Grängesberg, så ibland är vi även till Grängesberg eller andra okända ställen i Ludvika. Om man tänker efter lite finns det risker i mitt jobb (såsom i alla andra yrken också), Man kan t.ex bli offer för misshandel eller bli vittnen till en misshandel. Jag vet det, för det har hänt!
Så det är klumpigt och icke genomtänkt att säga att mitt jobb inom nattpatrullen inte är farligt..
Men självklart ser jag inte mitt jobb som farligt! Det är stimulerande och uppfriskande.

En ny erfarenhet och jag bara slukar all kunskap jag lyckas komma åt!

Nu ska jag städa lite här för att sedan ta det lugnt!
I morgon åker jag eventuellt till Göteborg, om så blir fallet kommer jag hem på söndag!

hej så länge!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ska du till Göteborg? Va skoj! Vad ska du göra där då? =)
Den som säger att det inte är farligt har inte tänkt efter ordentligt för egentligen är ALLA jobb farliga; det kan alltid hända någonting som kan vara livsfarligt! Kan ju egentligen vara farligt att vara telefonförsäljare också; dem råkar väll ut för en del hot kan jag tänka mig.

Maria Bjälemar sa...

Japp, har varit i Göteborg över dagen. Gått på Liseberg med lillebror.. det var roligt :D Är på väg hem från Göteborg nu.. Jaa, blev skitsur när jag hörde att mitt jobb inte är farligt... muttrade länge :P