onsdag 10 februari 2010

10 feb - veterinärbesöket!

Började dagen med gäspningar. Var en aning irriterad på Elliot också, han har krånglat med mig under natten. Ville ligga i sängen men jag sa åt honom att lägga sig i bädden. Inte så jättepopulärt men jag orkade inte ha honom liggande i sängen i natt då jag nästan sparkade av mig täcket för att jag tyckte det var så varmt. Och Elliot är ingen liten värmekälla. Så det blev bädden för hans del, tyckte jag, men det fanns ju delade åsikter om det. Och en hel del blängande på mig också.

Frukost och en massa flängande hit och dit för att hinna klart innan bror kom och hämtade mig och Elliot. Åkte till faludjursjukhus och fick vackert vänta där ett bra tag innan vi fick komma in. Jag lyckades få världens magknip vid veterinären också. JÄTTEROLIGT!? nej! Men det löste sig.. haha. Väl inne hos veterinären så blev det undervisning av hur och vart man ger hunden sin vaccin spruta. Det var inga större svårigheter, har ju lite erfarenhet av nålar och liknande! haha. Men jag var lite darrig på handen när man skulle sticka nålen i nacken på älskade Elliot. Men han var så snäll så snäll och rörde inte en fena (haha för uttrycket?). Först visade sköterskan hur det gick till, sen fick jag pröva först med steriliserat vatten och sen med dosen vaccin han skulle ha! En massa frågor senare och lite små undersökningar senare var det dags att betala notan, jag var lite orolig över hur den skulle se ut, men jag fick bara betala för schampot jag köpte mot svamp (Elliot har fått lite svamp i tassarna r/t allergin. inget ovanligt och kommer snart att försvinna!) och så köpte jag ett tuggben till Elliot också för att han varit så duktig! Resten av summan (vaccinkostnader) tar som tur är försäkringsbolaget hand om!
(Elliot mår bra, som ni ser. hahaha)

DET ÄR BRA ATT HA DJUREN FÖRSÄKRADE! man vet aldrig när/om det händer något!
Det var veterinär besöket det!
Godnatt på er!

Inga kommentarer: