fredag 4 september 2009

4 sep - fotfrys och toffeldags!

Fredag kväll och jag befinner mig i min lägenhet. Har det lugnt och skönt och myser samt fryser om fötterna, MÅSTE göra något åt det! Tur jag har mina härliga tofflor tillhands! eller tillfots kanske man ska säga! ha ha ha. Så typisk "Maria humor". Har precis kollat på Bridget jones dagbok. Har skrattat skamlöst många gånger under filmens gång samtidigt som jag vid många gånger också tyckt synd om kvinnan. pinsamheter och olycklighet tycks vara hennes liv, vardag som helg. Lider med henne och hoppas kanske att man själv slipper uppleva sånt!? haha. Livet är fullt av överraskningar.

Tidigare idag har jag varit till Nyhammar en sväng för att kolla upp om datateknikern fått fram något angående min dator, tyvärr hade han inte haft tid för min dator så jag skulle återkomma på måndag. Som tur är har jag fått låna min brors bärbara, har jag nämnt tidigare att jag har värsta suget efter en egen laptop???? haha.
Efter Nyhammar så åkte jag och Tobias och lilla Elliot vidare mot mamma. Pratade lite skit med älskade mammi för att sedan bli hemskjutsad av Tobias. Så nu sitter jag här, och lyssnar på musik och myser.

Förresten!! Fick nyss hjärtat i halsgropen! Det kom rök i från datorn!! VAFAN tänkte jag, tobias dator... ååå shit shit shiiiit! vad ska jag göra... för att i nästa sekund se att det var ljuset på bordet som slocknat!! PJUUU! pinsamt läge! Tur att det löste sig haha. Tror nog inte att Tobias blivit alltför glad över att få ett samtal om att hans dator gått upp i rök... Då skulle nog min dator också gå upp i rök (om jag nu får tillbaks en hel dator).

Neeej, nu är det på med tofflorna och mys i soffan som gäller!

Inga kommentarer: