måndag 7 september 2009

7 sep - datorbläää

Har varit vid Anna idag, anna bjöd mig på mat så jag gick till affärn och köpte glass åt henne för hon hade ont i halsen. Det blev ingen tripp till Nyhammar, Tobias hämtade datorn, var tydligen inge större fel på den. Datateknikern hade "tagit bort lite skit" på datorn och tagit 150 kronor betalt. Jag frågar mig; VAD för SKIT har han tagit bort från datorn. Irriterande.
Skulle såklart kunna ringa till honom och höra vad som var fel, men min bror informerade mig att även om jag pratade med honom skulle jag inte förstå vad han menade.. Också ganska irriterande. Jag kan iprincip ingenting om datorer som krånglar, men om någon förklarade för mig så skulle jag nog förstå. Eller är det datateknikern som inte kan göra sig förstådd? Då kanske han inte ska ha det jobbet han har...

Efter ett litet små tjafsigt samtal med Tobias ringde han till datateknikern och hörde sig för lite mer.. Tydligen saknades drivrutiner till skärmen samt att en musiktjänst hade krånglat till lite. Då har han ju inte bara tagit bort "lite skit". han har ju även lagt till nödvändiga saker.
Nåja, Förhoppningsvis är den fixad nu så jag slipper fler problem med den!

Nu ska jag kika klart på "färjan3" sen blir det promenad med Elliot. Folket på färjan är ju inte kloka! Härliga partymänniskor som gör bort sig inför svenska folket.. Det är väl humor??

Inga kommentarer: